wtorek, 28 czerwca 2016

Nic na 100%, nic po mojemu

Ostatnio mam wrażenie, że wciąga mnie jakiś ciemny wir. Pomimo wielu wysiłków nic w moim życiu nie jest na 100%, nic nie jest po mojemu. Ani praca ani mieszkanie ani nawet kolor włosów... . Nie jestem nawet w 100% sobą. Aktualnie jestem gdzieś pomiędzy rozpaczą, a chęcią podbicia świata. Co zrobić?

 Tyrant w Alegorii Złego Rządu, Ambrogio Lorenzetti


Moja praca, nie jest pracą marzeń. A pracuję niby w kulturze, niby w sztuce, ale tak bez polotu. To nie jest to. To nie jest coś, co chciałabym robić do końca życia.

Aktualnie jestem na etapie kupowania mieszkania. Pierwszego. Tego wymarzonego. Miejsca, które po latach tułaczki, będę mogła nazwać 'domem'. Z tym, że chyba takie nie istnieje. Oglądałam już 18. Żadne nie urwało mi niczego. W końcu zdecydowaliśmy się na jako takie, bo najtańsze i można zrobić po swojemu (do gruntownego remontu). 

Pomimo młodego wieku jestem już siwa. Co miesiąc, dwa muszę farbować biały odrost. Inaczej wyglądam jak stara zapuszczona baba. Naturalnie mam bardzo ciemne włosy. Ludzie gadajo, że czorne. Ale to ciemny brąz, moi mili. I strzeliło mi do łba, żeby nie być takim mrocznym ponurakiem i rozjaśnić je o jeden ton. O jeden, kurde bela, ton. I wyszłam od fryzjerki rdzawo-mahoniowo-kasztanowa. Nie. Po prostu nie.

Eileen, R. Anglo Le

A najgorzej jak jeszcze gdzieś po drodze zdarzy się niesmaczny obiad, nie udane popołudnie z rodziną, nie trafiony prezent od teściowej. Wszystko jest nie takie ja powinno. A udajesz, że jest dobrze. I człowiek się tak szamocze, nie umie sobie znaleźć miejsca. Wszystko wkurza. Skwar lejący się z nieba, muchy co rusz siadające na kolanie, gadatliwa koleżanka z pracy, której się japa nie zamyka. 

Wdowa, Frederick Dielman

I nagle okazuję się, że ani praca ani dom ani nawet moja twarz nie jest do końca moja, nie jest taka jak bym chciała. Świat postanowił, że nie będziesz sobą, będziesz kimś innym.

Dlatego od teraz postanawiam:

1. Po pracy zajmować się tym, co naprawdę bym chciała robić 

2. Mieszkanie wyremontować tak, że mucha nie siądzie

3. Włosy przefarbować z powrotem jak było 

Tak mi dopomóżcie wszyscy święci i bogowie.

Amen. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz